معرفی سایت
سایت پیشرو پروژه حاوی پروژه ها، مقالات و پایان نامه های دانشجویی و تحقیق و پژوهش های دانش آموزی در اکثر رشته ها می باشد، بیشتر پروژه های موجود به صورت رایگان و تعدادی هم بعد از پرداخت هزینه (بنا به درخواست ارسال کننده پروژه!) در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.
آرشیو موضوعی

نمونه سوالات

آخرین پروژه های سایت
محبوب ترین پروژه های سایت

پاورپوینت آماده با موضوع سرمایه فکری

موضوع بندی : حسابداری سه شنبه 18 مهر 1396
پاورپوینت آماده با موضوع سرمایه فکری
فرمت : PPT
قیمت پروژه : 5,000 تومان

شرح مختصر :

پاورپوینت آماده با موضوع سرمایه فکری در قالب فایل ppt با 50 صفحه برای دانشجویان رشته حسابداری و علاقه مندان گردآوری شده است. در ادامه بخش هایی از این پروژه به همراه فهرست مطالب آن را مشاهده خواهید کرد.

 

تعریف سرمایه فکری

سرمایه فکری کلیه دارایی های نامشهود یک شرکت می باشد که از تفاوت ارزش بازار وارزش دفتری شرکت، خود را نشان داده، مبتنی بر دانش بوده، تحت تملک شرکت است، در ترازنامه سنتی به عنوان یک دارایی ارائه نمی شود، اما باعث خلق ارزش در سازمان می شود.

مثال هایی برای دارایی های نا مشهود مطرح نمود که عبارتند از: سطح تحصیلات، مهارت ها و تجارب کارکنان استخدام شده در سازمان، نرم افزار کامپیوتر، پایگاه داده ها، کپی رایت ها و علائم تجاری که متعلق به سازمان است، تکنیک های بازاریابی به کار گرفته شده و سیستم های مدیریت کیفیت، و همچنین مداخله مستقیم در شبکه های مشارکتی، برندها، معاهدات (موافقت نامه ها) با تامین کنندگان و غیره.

مدیریت سرمایه فکری

  • مرحله اول، باید سرمایه فکری تعریف و شناسایی شود. یعنی باید معیارهای شناسایی آن مشخص شود تا بر این اساس، بتوان ارزش واقعی داراییهای فکری سازمان را تعیین کرد.
  • مرحله دوم، سرمایه فکری از نظر محرکهای ارزش، مورد ارزیابی قرار می گیرد.
  • مرحله سوم، اطلاعات مدیریتی دقیق و معناداری در رابطه با اندازه گیری عملکرد سرمایه فکری جمع آوری می شود.
  • مرحله چهارم، اطلاعات مدیریتی جمع آوری شده در مرحله قبلی، برای تجزیه و تحلیل عملکرد و بهبود عملیات مدیریتی در زمینه آموزش و تصمیم گیری در سازمان مورد استفاده قرار می گیرند.
  • مرحله آخر نیز گزارشهای خارجی در رابطه با عملکرد سازمان در زمینه سرمایه فکری اش در طول یک یا چند دوره مالی فراهم می شوند.

اهداف اندازه گیری سرمایه فکری

  1. برای کمک به سازمانها در جهت فرموله کردن استراتژی هایشان
  2. برای ارزیابی نحوه اجرای استراتژی ها
  3. کمک به گسترش و تنوع تصمیم گیری های شرکت
  4. ارزیابیهای غیر مالی سرمایه فکری می تواند به طرحهای باز پرداخت و پاداشهای مدیران، ارتباط داده شود
  5. جهت ایجاد رابطه با سهامداران خارج از شرکت که سرمایه فکری را در اختیار دارند

 

فهرست مطالب :

  • مقدمه
  • تعریف سرمایه فکری
  • جایگاه سرمایه فکری در داراییهای نامشهود
  • ویژگیهای سرمایه فکری
  • مدیریت سرمایه فکری
  • عناصر سرمایه فکری
    • سرمایه انسانی
    • سرمایه ساختاری
    • سرمایه رابطه ای
  • تعامل میان اجزای سرمایه فکری وایجاد ارزش
  • اهداف اندازه گیری سرمایه فکری
  • مقایسه حسابداری مالی سنتی با دیدگاه اندازه گیری سرمایه فکری
  • روشهای اندازه گیری سرمایه فکری
    1. کیوی توبین
    2. حسابداری منابع انسانی
    3. ترازنامه نامرئی
    4. کارت ارزیابی متوازن
    5. سرمایه فکری مستقیم
    6. جهت یابی اسکاندیا
    7. حسابداری و هزینه یابی منابع انسانی
    8. کارگزار تکنولوژی
    9. کنترل دارایی نامشهود
    10. ارزش افزوده اقتصادی
    11. ارزش بازار به دفتر
    12. ارزش نامشهود محاسبه شده
    13. جستجوگر ارزش
    14. نتایج امتیازی زنجیره ارزش
  • روشهای اندازه گیری سرمایه فکری
    • روشهای مستقیم
    • روش بازار سرمایه گذاری
    • روشهای بازگشت روی داراییها
    • روشهای کارت امتیازی
  • نقاط قوت و ضعف روش های اندازه گیری سرمایه فكری
  • گزارشگری سرمایه فکری
  • گزارش سرمایه فكری
  • جهانی سازی مالکیت فکری
  • جایگاه ایران در این حرکت جهانی
  • سرمایه فکری و افشا
  • سهامداران و سرمایه گذاران
  • تحلیل گران مالی
  • کارکنان
  • زیان های وارده در صورت افشا نشدن سرمایه فکری
  • نتیجه گیری

مشخصات فایل
پروژه های مرتبط