معرفی سایت
سایت پیشرو پروژه حاوی پروژه ها، مقالات و پایان نامه های دانشجویی و تحقیق و پژوهش های دانش آموزی در اکثر رشته ها می باشد، بیشتر پروژه های موجود به صورت رایگان و تعدادی هم بعد از پرداخت هزینه (بنا به درخواست ارسال کننده پروژه!) در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.
آرشیو موضوعی

نمونه سوالات

آخرین پروژه های سایت
محبوب ترین پروژه های سایت

گزارش کار آموزی با موضوع پشتیبانی فنی سوئیچ مخابرات رشته الکترونیک

موضوع بندی : مهندسی برق چهارشنبه 17 آبان 1396
گزارش کار آموزی با موضوع پشتیبانی فنی سوئیچ مخابرات رشته الکترونیک
فرمت : Word
قیمت پروژه : 5,000 تومان

شرح مختصر :

گزارش کار آموزی با موضوع پشتیبانی فنی سوئیچ مخابرات در قالب فایل ورد 34 صفحه ای برای دانشجویان رشته مهندسی برق الکترونیک گردآوری شده است. در ادامه بخش هایی از این گزارش کارآموزی آماده را به همراه فهرست مطالب آن را مشاهده خواهید کرد.

 

مقدمه

انسان از ابتدای خلقت خويش همواره به ارتباط با هم نوع نياز داشته و اين نياز در گذر سال ها و قرن ها بيشتر شده به صورتی که تبديل به يک ضرورت انکار پذير در زندگی انسان ها شده است و همين نياز باعث شده انسان به دستاوردهای بزرگی مانند پست، تلگراف، تلفن و اينترنت دست يابد و مطمئناً دستاوردهای بهتری نيز در آينده براساس همين نيازها به وجود خواهد آمد و در حقيقت جهان پهناور امروز به واسطه همين ارتباطات ايجاد شده به دهکده جهانی تبديل شده است.

مخابرات سهم عظيم و به جرات می توان گفت بزرگترين سهم را در برقراری ارتباط بين انسان ها به عهده دارد، که به تنهايی شامل بخش ها و قسمت های مختلفی می باشد.

تاريخچه

ايجاد ارتباطات مخابراتی در ابتدا با اختراع تلفن توسط گراهانبل بوجود آمد و از آن پس اين ارتباطات گسترش يافت تا اينکه به شکل امروزی درآمده است.

در ابتدای کار ارتباطات کاناليزه نبوده و امنيت نداشت. و از زمانی که شبکه مخابراتی گسترش يافت نياز به بخشی جهت ايجاد ارتباط با ساير قسمت ها بود و ديگر اين امکان وجود نداشت که هر مشترک به صورت مستقيم با ساير مشترکين در ارتباط باشد. از اين رو از تکنولوژی به نام سوييچ استفاده شد.

سوييچ در لغت به معنی کليک زدن می باشد. اما در عمل به معنی دستگاهی است که عمليات پردازش، محاسبه شارژينگ و کليه کارهای مرتبط با آن را انجام می دهد.

اداره پشتيبانی فنی در ارتباط با سوييچ است. وقتی دو مشترک به صورت مستقيم با يکديگر ارتباط برقرار می کنند سوييچ هيچ گونه جايگاهی ندارد.

سوييچ را نصب می کنيم و اين سوييچ مشخص می نمايد که کدام مشترک می تواند با ديگر مشترک از همان مرکز يا از ساير مراکز در ارتباط باشد.

شرح مختصر از فرآيند خدمات:

خدماتی که در اين بخش ارائه می شوند عبارتند از:

  1. خرابی از سوييچ
  2. up grade سوييچ
  3. کنترل عملکرد سوييچ (تغيير سخت افزار و نرم افزار)
  4. ارزيابی سوييچ و غيره

مراکز ترانزيت:

اگر دو مرکز به طور مستقيم با هم ارتباط داشته باشند فاصله بينشان نبايد از يک حد مشخص (حدود 7 تا 8 کيلومتر) بيشتر باشد زيرا در غير اينصورت کابل کشی جواب نمی دهد و بايد از مراکز واسطه يا ترانزيت بين مراکز استفاده کرده است.

ويژگی مراکز ترانزيت:

  1. مشترک معمولی ندارد.
  2. ورودی و خروجی اين مراکز کانال ها هستند.

 

فهرست مطالب:

  • عنوان
  • مقدمه
  • فصل اول - آشنايی با مکان کارآموزی
  • تاريخچه
  • نمودار سازمانی
  • شرخ مختصری از فرآيند خدمات
  • فصل دوم - ارزيابی بخش های مرتبط به رشته الکترونیک
  • موقعيت رشته کارآموز
  • شرح وظايف رشته کارآموز
  • امور جاری در دست اقدام
    • چگونه شماره ی مشترک را از بوخت و سر شماره پیدا کنیم؟
    • میز امتحان چیست؟
    • کابل برگردان چیست؟
    • اونو چیست؟
    • فیوز های موجود در بوخت ها چه کاری انجام می دهند؟
    • در هر روز چند متر رانژه در MDF مصرف می شود؟
    • PAP چیست؟
    • رانژه جيست ؟
    • رانژه های رنگی را نام ببرید؟
    • بوخت اسپیلیتر را تعریف کنید؟
  • برنامه های آينده سازمان
  • تکنیک هایی که توسط رشته مورد نظر در واحد صنعتی به کار می رود
  • فصل سوم - آموخته ها
  • سالن دستگاه
  • سیستم کارین - 2000
  • واحد پشتيبانی فنی مراکز شهری
  • توپولوژی شبکه
  • مرکز ترانزيت
    • ويژگی مراکز ترانزيت
  • تماس های شهری
  • تماس های بين شهری
  • کد منطقه
  • مرکز مخابراتی
  • اتاق کابل ارتباط از مشترک تا مرکز
  • مسير برقراری ارتباط از مشترک تا مرکز
  • فيبر نوری
  • چگونگی شماره گيری
  • آشنايی با سخت افزار سوئيچ
  • انواع کارت ها
  • مکانيسم Loud sharing و Hot standby
  • وضایف اصلی کارت Line
  • آنتن
  • نتيجه گيری و میزان رضایت کارآموز از محل مارآموزی
  • فهرست منابع

مشخصات فایل
پروژه های مرتبط