پاورپوینت با موضوع بانکداری در فضای مجازی در قالب فایل ppt با 38 صفحه محتوا برای دانشجویان رشته های اقتصاد و حسابداری و سایر رشته های مرتبط گردآوری شده است. در ادامه بخشهایی از این پاورپوینت به همراه فهرست مطالب آن را مشاهده خواهید کرد.
مقدمه
فضای مجازی فرصتی غیر قابل انکار برای گسترش کمی و کیفیصنعت بانکداریدر چارچوب پذیرش جهانی شدن است. با توسعه اینترنت و کاربردهای فناوری اطلاعات صنعت بانکداری بسرعت در حال گسترش بوده و در حال تغییر سیستمهای بانکداری سنتی و متعارف به روشهای نوینی مانند بانکداری مجازی است که قبلا تجربه آن برای بسیاری از بانکهای در جهان وجود نداشته است.
از جمله فرصتهای موثر فضای مجازی در توسعه بانکداری، توسعهاقتصاد دانش بنیانو مشاغل دانش بنیان است. اقتصاد دانش بنیان و مشاغل دانش بنیان بر اساس تحولات ناشی از جهانی شدن بر بستر شبکههای ارتباطی و اجتماعی جهانی شکل گرفته است.
صنعت بانکداری، بخصوص از نوع مجازی آن، در کشورهای مختلف به عنوان یکی از مولفههای تاثیرگذار در اقتصاد، زمانی معنی خواهد داشت که آن کشورها بتوانند از پتانسیل فضای مجازی استفاده کنند. یکی از چالشهای اساسی در صنعت بانکداری ایران تمرکز بر منابع داخلی است که نیاز کشور در حال توسعه ایران را برآورده نمیکند.
بانکداری مجازی
بانکداری مجازی در چارچوب پذیرش جهانی شدن پدیدهای غیر قابل انکار است که با توسعه اینترنت و کاربردهای فناوری اطلاعات بسرعت در حال گسترش بوده و در حال تغییر سیستمهای بانکداری سنتی و متعارف به روشهای نوین است که قبلا تجربه آن برای بانکها وجود نداشته است.
یک تعریف از بانکداری مجازی
بانک مجازی، بانکی فیزیکی است که کنترل و مدیریت آن مبتنی بر فناوری شبکه و رایانه می باشد، خدمات آن بصورت الکترونیکی قابل ارائه بوده و سیستم ارزشیابی و نظارت آن هوشمند میباشد.
بیتکوین پول مجازی
-
بیت کوین ترکیبی از کلمات بیت به معنای واحد اطلاعات کامپیوتری و کوین، به معنی سکه است.
-
بیت کوین یک شبکه پرداخت نوآورانه و یک نوع پول مجازی است که بین دو نفر بدون واسطه از طریق اینترنت قابل انتقال است.
-
هزینه تراکنش آن در مقایسه با بانکها ناچیز بوده و میتوان آنرا در رایانه شخصی، تلفن همراه و یا کیف پول دیجیتالی ذخیره نمود.
-
در بیت کوین همه چیز بر پایه رمزنگاری است وبر پایه اعتماد نیست.
اهداف بانک مجازی
یک بانک مجازی باید اهداف مشخصی را در دستور کار خود قرار دهد و برای رسیدن به آن اهداف تلاش کند. این اهداف میتواند شامل موارد ذیل باشد.
استمرار فرآیند یادگیری پرسنل مجازی بانک در داخل و در خارج بانک
-
ایجاد محیطی پویا و جذاب برای شکوفایی کامل استعدادها و بروز خلاقیت های فردی و جمعی پرسنل
-
افزایش حضور، پشتیبانی و مشارکت دانشگاهها و گروه های ذینفع اقتصادی در فرآیند افزایش درآمد بانک
-
همراه نمودن کادر آموزشی بانک با روندهای نوین آموزشی مبتنی بر نیازمندی های اقتصاد دانش بنیان
-
ایجاد محیطی مناسب جهت ارزیابی های مستمر و متناسب با استعداد و پیشرفت پرسنل و مشتریان بانک
-
فراهم نمودن فضای مشارکت و تعامل با سایر بانکها و مشتریان در فرآیندها تولید خدمات الکترونیکی
-
ترویج یادگیری حرفهای، پژوهش محور و دانش بنیان در جهت توسعه بازارهای مجازی
-
توسعه ی مهارت های عمومی شامل، ارتباطات و روابط عمومی، کسب و کار الکترونیکی و امثال آنها به پرسنل بانک
فهرست مطالب
-
مقدمه
-
صنعت بانکداری در فضای سایبر
-
سرمایه بانکها در جهان آینده
-
بانکداری مجازی
-
یک تعریف از بانکداری مجازی
-
مدل مفهومی بانکداری مجازی
-
اهداف بانک مجازی
-
فناوریهای بانکداری مجازی
-
بیتکوین پول مجازی
-
یک سناریو از جهان آینده
-
بانکداری در عصر مجازی چگونه خواهد بود
-
فضای مجازی = قاره ششم
-
برنامه پنجساله ششم توسعه کشور
-
دولت علاقمند به توسعه فضای مجازی
-
سیاستهای کلی برنامه پنجساله ششم
-
سیاستهای کلی، 80 بند در 8 محور
-
کلیات نحوه تدوین برنامه ششم توسعه
-
امور فناوری اطلاعات و ارتباطات
-
امور علم، فناوری و نوآوری
-
امور اقتصادی
-
امور فرهنگی
-
چرا ICT محور برنامه ششم؟
-
بعضی سال 2015 را سال روابط عمومی میدانند
-
پنج عنصر مهم ارتباط با مشتری سرمایه گذار در بانک
-
بازاریابی خودکار و جلب مشتری
-
بازاریابی نوین جلب مشتری با Marketo
-
فرصتهای جهانی شدن
-
مفهوم جهانی شدن
-
جهانی شدن چیست؟
-
ویژگی جهانی شدن
-
فرصتهای جهانی شدن در تجارت
-
در قراردادهای توافق با اروپا هوشیار باشیم!