معرفی سایت
سایت پیشرو پروژه حاوی کدهای برنامه نویسی، پروژه ها و مقالات در اکثر رشته های تحصیلی جهت کمک به افزایش دانش و پیشرفت علمی دانشجویان و دانش آموزان می باشد، اکثر پروژه های موجود به صورت رایگان و تعدادی هم بعد از پرداخت هزینه (بنا به درخواست ارسال کننده پروژه!) در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.
ضمانت بازگشت وجه
آرشیو موضوعی

علوم پزشکی

نمونه سوالات

آخرین پروژه های سایت
محبوب ترین پروژه های سایت

مقاله با عنوان حسابداری مدیریتی، مفاهیم و هزینه های مربوطه

موضوع بندی : حسابداری جمعه 22 اسفند 1399
مقاله با عنوان حسابداری مدیریتی، مفاهیم و هزینه های مربوطه

مقاله با عنوان حسابداری مدیریتی در قالب فایل ورد 15 صفحه ای برای دانشجویان رشه حسابداری و مدیریت گردآوری شده است. در ادامه بخش هایی از این تحقیق به همراه فهرست مطالب آن را مشاهده خواهید کرد.

نقش حسابداری مدیریتی

حسابداری مدیریتی همانطور که توسط NAA تشریح می شود، شیوه ای در شناسایی، اندازه گیری، گرد آوری، تحلیل، آماده سازی و ارتباطی با اطلاعات مالی می باشد که مدیریت آن را به منظور برنامه ریزی، برآورد و کنترل یک سازمان به کار می برد. آن استفاده ای مناسب از منابع سازمان را تضمین می نماید. حسابداری مدیریتی، مسئولیت آماده سازی گزارشات مالی را برای گروه های غیر مدیریتی مثل آژانس های قانونی و مقام های مالیاتی، ایجاد می نماید. به طور ساده می توان گفت که حسابداری مدیریتی، حسابداری است برای طرح ریزی، کنترل، فعالیت های تصمیم گیری برای یک سازمان.

حسابداری مالی در برابر حسابداری مدیریتی

حسابداری مالی عمدتاً مربوط می باشد به جنبه های تاریخی از گزارش خارجی که آن اطلاعات مالی ای را برای گروه های خارجی مثل سرمایه گذاران، طلبکاران و دولتمردان فراهم می آورد. به منظور جلوگیری از انحراف گروه های خارجی، حساب مالی توسط آنچه که GAAP نامیده می شود، تحت کنترل است.

حسابداری مدیریتی به عبارتی دیگر مرتبط می باشد با فراهم اطلاعات برای مدیران داخلی، کسانی که مسئول برنامه ریزی و کنترل عملکرد مؤسسه (شرکت) و تصمیم گیری های مدیریتی می باشند. به علت استفادۀ داخلی حسابداری مدیریتی، آن از GAAP پیروی نمی کند.

حسابداری هزینه ای در برابر حسابداری مدیریتی

تفاوت بین حسابداری هزینه ای و حسابداری مدیریتی بسیار دقیق می باشد. NAA حسابداری هزینه ای را به عنوان «گروهی حساب شده و منظم از شیوه ها جهت ثبت و گزارش اندازه های هزینۀ تولید کالا و انجام خدمات در جمع کل و در جزئیات» معرفی می نماید.

آن شامل روش هایی برای تشخیص، طبقه بندی، جمع بندی، تخصیص و گزارش هزینه ها می باشد و آنها را با استاندارد های هزینه ای مقایسه می نماید. از طریق این معرفی حسابداری هزینه ای و تشریح NAA از حسابداری مدیریتی یک چیز بسیار روشن می شود: عملکرد عمدۀ حسابداری هزینه ای، گردآوری هزینه برای برآورد سرمایه و تصمیم حقوقی (در آمدی) می باشد. حسابداری مدیریتی، بر استفاده از داده های هزینه ای برای برنامه ریزی، کنترل و اهداف تصمیم گیری، تأکید دارد.

فهرست مطالب

  • یک نقطه نظر: نقش حسابداری مدیریتی
  • حسابداری مالی در برابر حسابداری مدیریتی
  • حسابدارهای مدیریتی
  • حسابداری های مالی
  • حسابداری هزینه ای در برابر حسابداری مدیریتی
  • کار مدیریت
  • جنبۀ تشکیلاتی حسابداری مدیریتی
  • کنترلر شیب
  • مفاهیم هزینه، شرایط و طبقه بندی
  • طبقه بندی هزینه ها
  • هزینه های نقش مدیریتی
  • هزینه های تولیدی
  • هزینه های مستقیم و غیر مستقیم
  • هزینه های محصولی و هزینه های دوره ای
  • هزینه های برنامه ریزی، کنترل و تصمیم گیری
  • هزینه های استاندارد
  • تعاریف و انواع بودجه

مشخصات فایل
ضمانت نامه تمام فایل های موجود در سایت دارای ضمانت بازگشت وجه می باشد. ضمانت نامه
عضویت در پیشرو پروژه
پروژه های مرتبط

شماره تماس جهت پشتیبانی از فایل های خریداری شده سایت : 912-8484-0914 قره داغی