تحقیق با عنوان موتورهای درون سوز (موتورهای احتراق داخلی) در قالب فایل ورد 12 صفحه ای برای دانشجویان رشته مکانیک خودرو و سایر رشته های مرتبط گردآوری شده است. در ادامه بخش هایی از این مقاله به همراه فهرست مطالب آن را مشاهده خواهید کرد.
ریشه لغوی
موتور درون سوز یا موتور احتراق داخلی ترجمه عبارت انگلیسی Intrer combustion Engine است. و به موتورهایی گفته می شود که سوخت در داخل محفظه موتور سوزانده می شود.
نگاه اجمالی
یک موتور احتراق داخلی وسیله است که انرژی محبوس در سوخت های فسیلی نظیر بنزین، گازوئیل و یا نفت، گاز مایع LPG را به انرژی مکانیکی تبدیل کرده و آنرا در انتهای شفت میل لنگ، خارج از پوسته موتور، به صورت چرخش صفحه فلایویل در اختیار مصرف کننده می گذراد.
تاریخچه
اولین تجربه کارآ و قابل ذکر در زمینه ساخت موتوهای احتراق داخلی در سال 1876میلادی اتفاق افتاد. در این سال یک مخترع آلمانی به نام «ان.ای.اتو» موفق شد که یک موتور احتراق داخلی، چهارزمانه را به ثبت برساند که اصول کار موتور در حال حاضر اصول کار موتورهای رایج است.
از آن تاریخ به بعد تحول چندانی در ساختمان این موتوها از لحاظ کارکردی اتفاق نیافتاده است. بلکه مدلهای مختلف و انواع پیشرفته تری ساخته شده اند که با نمونه اولیه بسیار مشابهند. البته در سال 1957 موتوری توسط «وانکل» ساخته شد که اگرچه اصول موتورهای اتو را به کار می برد لیکن ساختمان آن متفاوت است.
معیارهای دیگر جهت طبقه بندی موتورهای احتراق داخلی
روش دیگر برای طبقه بندی این موتورها (اعم از دوزمانه یا چهار زمانه) ذکر کردن تعداد سیلندرهای این موتورهاست. در این موتورها سیلندرها که در واقع واحدهای تولید انرژی مکانیکی می باشند در کنار یکدیگر قرار می گیرند. بر این اساس موتورهای متنوعی ساخته شده اند که انواع متداول آنها می توانند یک سیلندر، دو سیلندر، سه سیلندر، چهار سیلندر، شش سیلندر، هشت، ده و دوازده و در مواردی بیست وچهار سیلندر باشد.
فهرست مطالب
-
ریشه لغوی
-
نگاه اجمالی
-
تاریخچه
-
انواع موتورهای احتراق داخلی
-
موتور چهارزمانه
-
موتورهای دوزمانه
-
معیارهای دیگر جهت طبقه بندی موتورهای احتراق داخلی
-
موتور اشتعال جرقه ای
-
طرز کار
-
ساختمان
-
کاربردها
-
نقش موتورهای درون سوز در زندگی ما
-
سیر تاریخی تراکتور
-
ریشه لغوی
-
نگاه اجمالی
-
تراکتور بخار
-
تراکتورهای بنزینی اولیه
-
تراکتورهای سبک
-
تحولات مهم