پروژه گرافیک کامپیوتری ترسیم خط با الگوریتم برزنهام و DDA
پروژه گرافیک کامپیوتری دو بعدی " ترسیم خط با استفاده از الگوریتم برزنهام و DDA " با زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس و در محیط ویژوال استدیو و با استفاده از کتابخانه گرافیکی opengl برای دانشجویان رشته کامپیوتر اماده سازی شده است.
در این پروژه روی صفحه سفید خالی دو خط در کنار هم، یکی با استفاده از الگوریتم ترسیم خط برزنهام و دیگری با الگوریتم ترسیم خط DDA ترسیم شده است.
کاربر با کلید های جهت بالا و پایین می تواند به سمت خطوط حرکت کند و یا از آنها دور شود تا دقت و نحوه ترسیم هر دو الگوریتم را از نمای نزدیکتر مشاهده کند.
توابع پر کاربرد در این پروژه:
-
glRotatef چرخش دوربین
-
glTranslated جابه جایی دوربین
-
glBegin(GL_POINTS) رسم نقطه
-
glColor3f رنگ آمیزی خطوط
الگوریتم رسم خط DDA:
یکی از الگوریتم های ترسیم خط الگوریتم DDA است که بر پایه معادله شیب خط عمل می کند. بسته به مقدار شیب خط یکی از فرمول های زیر را استفاده خواهیم کرد . در این روش شما با داشتن دو نقطه از خط و محاسبه شیب خط آن می توانید خط را با روشن کردن پیکسل ها بکشید بدین صورت که اول شیب را محاسبه می کنید سپس مقدار شیب به نقطه اول اضافه می کنید و بعد نقطه جدید را که یک پیکسل جدید است روشن می کنید و این عمل را درون یک حلقه قرار می دهید و شرط حلقه را رسیدن به نقطه ثانویه قرار می دهید.
الگوریتم رسم خط برزنهام:
Jack Bresenham ایده ترسیم خط و دایره را با محاسبه ضربها و توانهای کمتر در اوایل دهه ۱۹۵۰ ارائه کرد و با استقبال زیادی روبرو شد.
برزنهام در این الگوریتم فقط از افزایش ها و کاهش های مقادیرصحیح استفاده میکند و درگیر محاسبات اعشاری نمیشود. الگوریتم ترسیم خط برزنهام برای ۰ < m < 1
در این الگوریتم ساده برای حالتی که |m |>1 اگر نقش x و y را عوض کنیم خط با شکستگی کمتر و دقت بیشتر رسم خواهد شد.
مشخصات فایل
عنوان : پروژه گرافیک کامپیوتری ترسیم خط با الگوریتم برزنهام و DDA
بازدید : 9190 نفر
قیمت : 10,000 تومان
کد فایل : 272
فرمت : EXE , CPP
حجم فایل : 284 کیلوبایت
در صورت پولی بودن پروژه لینک دانلود فایل پس از پرداخت هزینه پروژه برای شما نشان داده می شود.
پروژه رسم خط با الگوریتم برزنهام -
سورس کد ترسیم خط با الگوریتم DDA -
برنامه اپن جی ال ترسیم خطوط

تمام فایل های موجود در سایت دارای
ضمانت بازگشت وجه می باشد.