معرفی سایت
سایت پیشرو پروژه حاوی کدهای برنامه نویسی، پروژه ها و مقالات در اکثر رشته های تحصیلی جهت کمک به افزایش دانش و پیشرفت علمی دانشجویان و دانش آموزان می باشد، اکثر پروژه های موجود به صورت رایگان و تعدادی هم بعد از پرداخت هزینه (بنا به درخواست ارسال کننده پروژه!) در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.
ضمانت بازگشت وجه
آرشیو موضوعی

علوم پزشکی

نمونه سوالات

آخرین پروژه های سایت
محبوب ترین پروژه های سایت

مقاله سیستم سوخت رسانی انژکتوری بنزینی رشته مکانیک خودرو

موضوع بندی : مکانیک پنجشنبه 16 بهمن 1399
مقاله سیستم سوخت رسانی انژکتوری بنزینی رشته مکانیک خودرو

تحقیق با عنوان سیستم سوخت رسانی انژکتوری بنزینی در قالب فایل ورد 18 صفحه ای برای دانشجویان رشته مکانیک خودرو و سایر رشته های مرتبط گردآوری شده است. در ادامه بخش هایی از این مقاله به همراه فهرست مطالب آن را مشاهده خواهید کرد.

این مقاله به بررسی سیستم های تزریق سوخت بنزین در موتورهای جرقه ای پرداخته است که از دیر باز مورد توجه سازندگان خودرو بوده است ودر این راستا فعالیتهای زیادی انجام شده است که منجر به تولید انواع سیستمهای سوخت رسانی بنزینی انژکتوری Jetronic شده است.

مقدمه

موتورهای انژکتوری با سیستم سوخت تزریقی ابتدا برای موتورهای دیزلی اختراع شد و توسط آلمانی ها و به دستور هیتلر اصلاح گردید تا بتواند مورد استفاده موتور هواپیما های ارتش هیتلری قرار گیرد.

می توان گفت که موتور کاربراتوری به نمونه انژکتوری برتری و ارجعیت دارد. ولی عدم استفاده از کاربوراتور و انتخاب انژکتور توسط آلمانی ها به این دلیل بود که استفاده از کاربوراتور در هواپیما در مناطق نامناسب تمایل زیاد به تولید یخ دارد وهمچنین امتیاز دیگر انواع انژکتوری تاثیر ناپذیر بودن عملکرد آن در حین انجام مانورهای جنگی خطر ناک بود.

تبدیل یک سیستم انژکسیون دیزل به سیستمی که بنزین استفاده کند کاری بس مشکل است چون سوخت گازوییل که یک روغن سبک وزن می باشد باعث می شود که نوعی روغن کاری بین پمپ ها و سیلندر های سیستم انژکتوری انجام شود. در مقابل، بنزین سوختی بی نهایت خشک است وبه کلی فاقد هر گونه قابلیت روغن کاری می باشد.

بنابراین در تبدیل از گازوییل به بنزین نیاز به یک تحقیق بسیار دقیق در زمینه فلزهای مورد استفاده در ساختمان پیستون ها و سیلندرها دارد که نتیجه چنین عملی گران شدن هزینه ساخت می باشد.

نحوه توزیع سوخت

سوخت بطور یکنواخت برای هر سیلندر توسط شیار سوپاپ قرقره ای ارسال می شود. در بارل اندازه گیر که پلانجر حرکت می کند، یک مجرای چهار گوش برای هر سیلندر پیش بینی شده که حرکت پلانجر در بارل، تعدادی از این مجاری برای سیلندرها باز شده و سوخت از آنها به لوله های انژکتور ارسال می شود. در ابتدای لوله ورودی هر سیلندر، در واحد اندازه گیر یک سوپاپ کنترل فشار وجود دارد که وظیفه اش ثابت نگهداشتن سوخت در لوله های انژکتور است.

انژکتورها

انژکتورها بطور خودکار با فشار ثابت 3.6 bar باز شده و سوخت را به موتور تزریق می کند، انژکتورها در سیستم K-Jetronic فقط تزریق سوخت را بعهده دارد، نه اندازه گیری آنرا، سوخت وارد شده در داخل انژکتور سوپاپ فشار آنرا باز کرده و ضمن ایجاد ارتعاش با فرکانس 1500 HZ کنترل دقیق در باز و بستن سوزن به وجود می آورد.

فهرست مطالب

  • مقدمه
  • مزایای سیستم تزریقی
  • سیستم های Jetronic موجود
  • سیستم هیل بورن
  • سیستم روچستر
  • اساس کار سیستم K Jetronic
  • واحد اندازه گیر هوا
  • شرح کامل سیستم K-Jetronic
  • قسمت کنترل سوخت ارسالی به انژکتورها
  • نحوه توزیع سوخت
  • انژکتورها
  • اجزاء تشکیل دهنده سیستم K - Jetronic
  • سیستم سوخت رسانی KE - Jetronic
  • طرز کار
  • سوپاپ استارت سرد Bosch در سیستم K و KE - Jetronic
  • سیستم سوخت رسانی L - Jetronic
  • دستگاه اندازه گیر هوا
  • طریقه پاشش انژکتورها در سیستم L- Jetronic
  • حسگر فشار سنج هوا
  • سیستم LH - Jetronic
  • دستگاه اندازه گیر دبی هوا
  • دبی سنج
  • سیستم Mono - Jetronic
  • نتیجه گیری

مشخصات فایل
ضمانت نامه تمام فایل های موجود در سایت دارای ضمانت بازگشت وجه می باشد. ضمانت نامه
پروژه های مرتبط

شماره تماس جهت پشتیبانی از فایل های خریداری شده سایت : 912-8484-0914 قره داغی