این برنامه با زبان ++C و در محیط ویژوال استدیو و با استفاده از کتابخانه opengl نوشته شده است. 3 ماشین به رنگ های قرمز (ماشین شماره یک) سبز (شماره دو) و آبی (شماره سه) به وسیله تابع تعریف شده car ترسیم می شوند که آن تابع هم از 3 تابع کوچک تر و جزئی تر رسم مثلث، تابع رسم مستطیل (یا مربع) و تابع رسم دیسک (یا دایره) تشکیل می شود.
این سه ماشین به صورت متناوب از سمت چپ صفحه نمایش با سرعت تصادفی که توسط تابع rand تولید و به آن ها نسبت داده می شود شروع به حرکت می کنند و از سمت راست صفحه نمایش خارج می شوند و سپس دوباره به موقعیت اولیه خود یعنی سمت چپ صفحه نمایش بر می گردند (با سرعت تصادفی ایجاد شده جدید).
طبق تعریف داخل برنامه اگر سرعت هر کدام از سه ماشین از 140 تا بیشتر بود (این سرعت داخل برنامه قابل تغییر می باشد) دوربین کنترل سرعت به مدت 3 ثانیه تاخیر در نمایش برنامه ایجاد می کند و علاوه بر نمایش سرعت آن ماشین متخلف بر روی خودش (به رنگ خودش) چراغ سبز دوربین نیز به رنگ قرمز در می آید .
لازم به توضیح است با زدن کلید Esc توسط کاربر برنامه خاتمه می یابد .
موضوعات کار شده در این برنامه : رسم اشکال هندسی ساده در opengl (مستطیل، مربع و دایره)، تولید اعداد تصادفی، چاپ پیغام در صفحه و حرکت اشکال در برنامه می باشد.
این برنامه علاوه بر کدهای اصلی داکیومنت 8 صفحه ای به صورت فایل word را دارد که شامل توضیحات کامل در مورد کدهای برنامه و توابع استفاده شده در آن می باشد.