معرفی سایت
سایت پیشرو پروژه حاوی کدهای برنامه نویسی، پروژه ها و مقالات در اکثر رشته های تحصیلی جهت کمک به افزایش دانش و پیشرفت علمی دانشجویان و دانش آموزان می باشد، اکثر پروژه های موجود به صورت رایگان و تعدادی هم بعد از پرداخت هزینه (بنا به درخواست ارسال کننده پروژه!) در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.
آرشیو موضوعی

علوم پزشکی

نمونه سوالات

آخرین پروژه های سایت
محبوب ترین پروژه های سایت

دانلود مقاله آماده سیستم انتقال نیرو در خودروها

موضوع بندی : مکانیک جمعه 14 شهریور 1399
دانلود مقاله آماده سیستم انتقال نیرو در خودروها

مقاله با عنوان سیستم انتقال نیرو در خودروها در قالب فایل ورد 50 صفحه ای برای دانشجویان رشته مکانیک خودرو و سایر رشته های مرتبط گردآوری شده است. در ادامه بخش هایی از این پروژه تحقیقاتی به همراه فهرست مطالب آن را مشاهده خواهید کرد.

انتقال نیرو

موتور اتومبیل به تنهایی قادر نیست در تمام شرایط رانندگی نیرو و سرعت لازم را برای چرخها فراهم نماید. زیرا قدرتی که بتواند جوابگوی احتیاجات خودرو باشد در زمانهای مختلف بطور وسیعی تغییر می کند.

برای انتقال قدرت تولیدی موتور به چرخهای محرک دستگاهها و مکانیزمهای متعددی بکار گرفته می شوند. این مجموعه که در فاصله موتور و چرخهای محرک جای دارند خط نیرو نامیده می شوند.

کلاچ

اتصال جعبه دنده به موتور معمولاً بوسیله کلاچ صورت می گیرد. در لحظه شروع حرکت بخاطر وجود مقاومت های زیاد در برابر خودرو احتیاج به نیروی فراوانی داریم که این نیرو بوسیله موتور تأمین می گردد.

برای اینکه کلیه نیروی موتور به یکباره به جعبه دنده و از آنجا به قسمت های بعدی موجود در خط نیرو منتقل نشود و در اتومبیل حرکت ناگهانی ایجاد نکند این نیرو بایستی بتدریج به خط نیرو منتقل گردد. کلاچ سبب می شود که اولاً اتومبیل به یکباره از جا کنده نشود و در ثانی شروع حرکت اتومبیل آرام و بدون ضربه باشد.

میل گاردان

میل گاردان شفت واسطه ای است که شدت اصلی یا خروج جعبه دنده را به دیفرانسیل دراکل عقب متصل می کند. حرکت دورانی شفت خروجی گیربکس از طریق گاردان وارد دیفرانسیل می گردد. پس از عملیات داخل دیفرانسیل که بعداً توضیح داده خواهد شد به چرخهای عقب منتقل و باعث حرکت اتومبیل می گردد.

فهرست مطالب

  • انتقال نیرو
  • کلاچ
    • انواع کلاچ
    • صفحه کلاچ
    • آزمایش تاب دیدگی صفحه کلاچ
    • صفحه فشاردهنده
    • مکانیزم آزادکننده صفحه فشاردهنده
    • کلاچ های خورشیدی (دیافراگمی)
    • عمل کلاچ به کمک پمپ کلاچ
    • دستگاه هیدرولیکی راه انداز کلاچ
    • کلاچهای چندصفحه ای
    • کلاچ اصطکاکی مخروطی
    • تنظیمات کلاچ
  • میل گاردان
    • طریقه درآوردن و جازدن کاسه ساچمه
    • عیبهای احتمالی میل و چهارشاخه گاردان
  • اکسل های عقب
  • اکسل های زنده
  • روشهای قرار گرفتن پولوس در دیفرانسیل
  • انواع اکسل
  • درآوردن پولوس بوسیله پولوس کش
  • دیفرانسیل
    • وظایف دیفرانسیل
    • انواع دیفرانسیل
    • دیفرانسیل های بدون لغزش
    • شکل دنده ها در دیفرانسیل
    • تنظیمات دیفرانسیل
  • آزمایش بر روی پیکان
  • تنظیم کرانویل و پینیون
  • شاسی و جلوبندی
  • شکل و ساختمان شاسی
  • عمل فنرها
    • فنر شمشی یا برگی
    • فنر مارپیچی (لوله ای)
    • فنر پیچشی (تورشن بار)
    • کمک فنر
    • ساختمان و طرز کار کمک فنر تلسکوپی
    • طرز کار کمک فنر
  • میله های فرمان
  • فرمان
    • انواع جعبه فرمان مکانیکی
    • جعبه فرمان با انگشتی ثابت
    • جعبه فرمان با انگشتی متحرک
    • جعبه فرمان حلزونی (غلطکی)
    • جعبه فرمان حلزونی تاج خروسی
    • جعبه فرمان دنده شانه ای (کشوئی)
    • جعبه فرمان ساچمه ای
    • فرمانهای ایمنی

مشخصات فایل
پروژه های مرتبط

شماره تماس جهت پشتیبانی از فایل های خریداری شده سایت : 912-8484-0914 قره داغی